OBCHODNÍ PODMÍNKY INTERNETOVÉHO OBCHODU BIMAGO.CZ
Vlastníkem webových stránek je společnost Artgeist Sp. z o.o. se sídlem ve Vratislavi, ul. Gen. Władysława Sikorského 26, 53-659 Wrocław, zapsaná v Národním soudním rejstříku Okresním soudem ve Vratislavi – Fabryczna, VI. obchodní oddělení Národního soudního rejstříku pod číslem KRS 0000350602, DIČ: 7262622485, REGON: 100848543, se základním kapitálem ve výši 6.120.000,00 PLN, který byl zcela splacen.
Níže naleznete obchodní podmínky, které obsahují mimo jiné informace o tom, jak provést objednávku vedoucí k uzavření smlouvy, podrobnosti o realizaci uzavřené smlouvy, dostupné způsoby doručení a platby na webových stránkách, postup odstoupení od smlouvy a reklamační řízení.
Máte-li jakékoli připomínky, dotazy nebo obavy, jsme vám k dispozici na e-mailové adrese info@bimago.cz nebo telefonicky na čísle (+48) 71 715 27 33.
Informujeme vás, že jsme určili kontaktní místo, které lze použít pro přímou komunikaci s orgány členských států, Komisí, Radou pro digitální služby a s kupujícími, kteří používají webové stránky. Kontaktní místo je dostupné na e-mailové adrese info@bimago.cz. Komunikace může probíhat v polštině nebo angličtině.
§ 1. Definice
Pro účely těchto Obchodních podmínek mají níže uvedené pojmy následující význam:
- Cena – hodnota vyjádřená v peněžních jednotkách, kterou je Kupující povinen zaplatit Prodávajícímu za Zboží;
- Běžná cena – cena, kterou je Kupujícímu nabídnuto zaplatit za nákup Zboží mimo období propagačních akcí nebo slev;
- Slevový kód – posloupnost znaků, kterou může Kupující použít ke snížení Ceny, k zaplacení Ceny nebo části Ceny;
- Spotřebitel – fyzická osoba, která uzavírá s Prodávajícím Smlouvu, která není přímo spojena s její podnikatelskou nebo profesionální činností;
- Kupující – fyzická osoba, právnická osoba nebo organizační jednotka s právní způsobilostí, zejména Spotřebitel nebo Podnikatel s právy spotřebitele (PNPK);
- Newsletter – e-maily obsahující informace o novinkách, akcích nebo Zboží souvisejících s Webem;
- Podnikatel s právy spotřebitele (PNPK) – fyzická osoba, která uzavírá s Prodávajícím Smlouvu související s její podnikatelskou činností, pokud z obsahu Smlouvy vyplývá, že tato smlouva nemá pro tuto osobu charakter profesionální povahy, vycházející zejména z předmětu její podnikatelské činnosti uvedeného v Centrální evidenci a informačním systému podnikatelů;
- Obchodní podmínky – tyto Obchodní podmínky webu www.bimago.cz, dostupné na adrese https://www.bimago.cz/informace/obchodni-podminky;
- Web – webová stránka fungující na adrese www.bimago.cz a její rozšíření;
- Prodávající – Artgeist Sp. z o.o. se sídlem ve Wrocławi na ul. Gen. Władysława Sikorského 26, 53-659 Wrocław, zapsaná v Národním soudním rejstříku Okresním soudem ve Wrocławi – Fabryczna, VI Obchodní oddělení Národního soudního rejstříku pod číslem KRS 0000350602, DIČ: 7262622485, REGON: 100848543, se základním kapitálem 6.120.000,00 PLN, který byl zcela splacen;
- Zboží – hmotná věc nabízená Prodávajícím prostřednictvím Webu;
- Obsah Kupujícího – jakékoli informace poskytnuté Kupujícím za účelem jejich uložení na žádost Kupujícího v IT systému Webu nebo za účelem jejich zveřejnění na Webu, např. další dobrovolně uvedené informace, komentáře nebo názory na Zboží;
- Smlouva – smlouva uzavřená mezi Prodávajícím a Kupujícím, jejímž předmětem je prodej Zboží;
- Elektronické služby – jakékoli elektronické služby poskytované Prodávajícím Kupujícímu prostřednictvím Webu;
- Objednávka – projev vůle Kupujícího směřující přímo k uzavření Kupní smlouvy, který specifikuje zejména druh a množství Zboží.
§ 2. Úvodní ustanovení
- Prodávající prostřednictvím Webu prodává Zboží a současně poskytuje Kupujícímu Elektronické služby. Kupující může zakoupit Zboží uvedené na stránkách Webu.
- Web není určen k uzavírání Smluv mezi Kupujícími.
- Tyto Obchodní podmínky stanovují pravidla a podmínky používání Webu, stejně jako práva a povinnosti Prodávajícího a Kupujících.
§ 3. Elektronické služby týkající se Webu
- Prodávající poskytuje Kupujícímu následující Elektronické služby související s používáním Webu:
- prohlížení veřejně dostupného obsahu Webu;
- zadání objednávky a uzavření Smlouvy;
- přihlášení k odběru Newsletteru;
- předání Obsahu Kupujícího.
- Elektronické služby jsou poskytovány Kupujícímu zdarma.
- Pro využívání Elektronických služeb není nutné, aby počítač nebo software Kupujícího splňovaly zvláštní technické požadavky. Postačuje:
- přístup k internetu,
- standardní, aktuální operační systém,
- standardní, aktuální internetový prohlížeč s povolenými soubory cookie,
- aktivní e-mailová adresa.
- Pro zajištění bezpečnosti Kupujícího a bezpečného přenosu dat souvisejících s používáním Webu uplatňuje Prodávající technická a organizační opatření odpovídající úrovni rizika pro bezpečnost, zejména opatření zaměřená na zamezení neoprávněného přístupu k osobním údajům a jejich úpravám.
- Protože Web představuje IT systém spravovaný Prodávajícím, může Prodávající provádět technické a IT práce zaměřené na rozvoj Webu na co nejvyšší úrovni.
§ 4. Obsah webu
- Veřejně dostupný obsah webu zahrnuje materiály jako texty, fotografie a grafiku.
- Prohlížení veřejně dostupného obsahu webu je možné anonymně, tj. bez uvedení osobních údajů.
- Obsah webu je chráněn autorským právem.
- Podrobnosti týkající se duševního vlastnictví jsou popsány v § 21 Podmínek.
§ 5. Zadání objednávky a uzavření smlouvy
- Kupující zadává objednávku bez nutnosti registrace jako uživatel webu.
- Veškeré popisy produktů dostupné na stránkách webu nepředstavují nabídku ve smyslu příslušných ustanovení občanského práva, ale pozvání k uzavření smlouvy.
- Objednávka se podává přidáním zboží, o které má kupující zájem, do košíku a následným vyplněním objednávkového formuláře. Ve formuláři je nutné uvést údaje nezbytné k vyřízení objednávky. Ve fázi podávání objednávky si kupující zvolí způsob platby. Podmínkou zadání objednávky je přijetí Podmínek, se kterými by se měl kupující předem seznámit. V případě jakýchkoli pochybností ohledně Podmínek se může kupující obrátit na prodávajícího.
- Kupující musí ve formuláři uvést pravdivé osobní údaje. Kupující odpovídá za poskytnutí nepravdivých údajů. Prodávající si vyhrazuje právo pozastavit vyřízení objednávky, pokud kupující uvedl nepravdivé údaje nebo pokud tyto údaje vzbuzují oprávněné pochybnosti o jejich správnosti. V takovém případě bude kupující telefonicky nebo e-mailem informován o pochybnostech prodávajícího. Kupující má právo vysvětlit všechny okolnosti týkající se ověření správnosti uvedených údajů. V případě, že prodávající nemá kontaktní údaje, které by mu umožnily kontaktovat kupujícího, poskytne prodávající vysvětlení po kontaktu ze strany kupujícího.
- Kupující prohlašuje, že všechny údaje uvedené v objednávkovém formuláři jsou pravdivé, přičemž prodávající není povinen ověřovat jejich správnost, ačkoli má na to právo v souladu s § 5 odst. 6.
- Proces zadání objednávky končí kliknutím na tlačítko finalizující objednávku. Kliknutím na toto tlačítko kupující podává nabídku na nákup vybraného zboží od prodávajícího za podmínek uvedených v objednávkovém formuláři.
§ 6. Cena a platby
- Aktuálně dostupné způsoby platby (včetně systémů plateb kartou) za objednávku jsou popsány na webu a zobrazeny kupujícímu ve fázi podávání objednávky.
- Platba za objednávku by měla být provedena do 30 dnů od data podání objednávky. Po uplynutí této lhůty může prodávající předpokládat, že kupující od nákupu zboží odstoupil, a objednávku zrušit.
- Pokud kupující požádá o vystavení faktury, bude mu doručena elektronicky na e-mailovou adresu uvedenou v objednávkovém formuláři.
- Všechny ceny uvedené na stránkách webu jsou uvedeny jako ceny včetně DPH.
§ 7. Propagační akce
- Prodávající je oprávněn poskytovat kupujícím slevy, cenové zvýhodnění nebo jiné preference související s cenou dle vlastního uvážení, zejména v rámci organizované propagační akce.
- Kupující nemá právo požadovat slevy, cenové zvýhodnění nebo jiné preference, které nevyplývají z propagační akce.
- Propagační akce, v rámci které kupující obdrží zboží „zdarma“, spočívá ve snížení celkové hodnoty zboží v košíku o hodnotu tohoto zboží zdarma.
- V případě procentní slevy na další (např. druhé nebo třetí) zboží v košíku je podmínkou pro získání slevy vložení minimálního požadovaného počtu zboží do košíku. Pokud je do košíku vloženo vícenásobné množství požadovaného počtu zboží, bude sleva uplatněna na počet zboží odpovídající násobku minimálního požadovaného počtu zboží.
- V případě jakékoli slevové akce zahrnující více než jeden produkt se sleva počítá z ceny nejlevnějšího produktu.
- Sleva se uplatní po zadání a potvrzení slevového kódu v košíku.
- Sleva se nevztahuje na příslušenství prodávané na webu jako doplňky ke zboží.
- Slevová akce se kombinuje s jinými akcemi spočívajícími ve snížení ceny zboží nebo určité skupiny zboží na webu.
- Slevová akce se nekombinuje s jinými slevovými kódy.
- Propagační akce platí po dobu uvedenou na www.bimago.cz nebo do vyprodání zásob.
- Pokud v důsledku odstoupení od smlouvy týkající se zboží zahrnutého v propagační akci přestane kupující splňovat podmínky pro využití propagační akce, má prodávající právo obdržet pravidelnou cenu zboží, které si kupující ponechal, platnou v době podání objednávky. Pohledávka prodávajícího na zaplacení pravidelné ceny zboží, které si kupující ponechal, vzniká 14 dní po obdržení oznámení kupujícího o odstoupení od kupní smlouvy. V takovém případě prodávající vrátí kupujícímu částku za vrácené zboží sníženou o rozdíl mezi pravidelnou cenou zboží, které si kupující ponechal, platnou v době podání objednávky, a jeho cenou po započtení slevy zaplacenou kupujícím. Kupující může také odstoupit od smlouvy v rozsahu celé objednávky.
- V případě jakéhokoli informování o snížení cen zboží uvede prodávající vedle informace o snížené ceně také informaci o nejnižší ceně zboží, která platila během 30 dnů před snížením ceny. Pokud bylo dané zboží nabízeno k prodeji po dobu kratší než 30 dnů, uvede prodávající vedle informace o snížené ceně také informaci o nejnižší ceně zboží, která platila od data, kdy bylo zboží poprvé nabízeno k prodeji, do data snížení ceny.
§ 8. Slevové Kódy
- Slevový kód může být ve formě tištěné nebo digitální.
- Prodávající nevydává duplikáty poškozených nebo ztracených slevových kódů poskytnutých Kupujícímu v tištěné formě.
- Slevový kód má určitou hrubou nominální nebo procentní hodnotu, která je uvedena v popisu slevového kódu na webových stránkách.
- Slevový kód nelze vyměnit za hotovost nebo jiné ekvivalenty.
- Slevový kód lze použít jako formu platby za objednávku zadanou Kupujícím zadáním kódu na určeném místě podle pokynů dostupných na stránce objednávkového formuláře, ale nelze jej vyměnit za peníze, ani zcela, ani částečně.
- Pokud je částka k úhradě za objednávku nižší než hodnota slevového kódu, Prodávající nevrací Kupujícímu rozdíl. Pokud je částka k úhradě za objednávku vyšší než hodnota slevového kódu, Kupující musí doplatit rozdíl.
- Použití slevového kódu může být omezeno na určité zboží nebo skupiny zboží. Omezení související se slevovým kódem jsou vždy uvedena v popisu slevového kódu na webových stránkách.
- Slevový kód lze použít pouze jednou.
- Slevový kód může mít datum platnosti, po jehož uplynutí již nelze kód použít.
§ 9. Realizace Objednávek Týkajících se Zboží
- Realizace objednávky zahrnuje zahájení výroby, kompletaci objednaného zboží, jeho zabalení pro doručení Kupujícímu a odeslání zásilky Kupujícímu podle způsobu doručení vybraného Kupujícím.
- Náklady na doručení zboží nese Kupující, pokud není na webových stránkách uvedeno jinak.
- V případě doručení do destinace mimo členské státy Evropské unie bude kupní cena zboží odpovídajícím způsobem navýšena o výši příslušných celních poplatků, daní a dalších poplatků, které mohou být při zásilkách mimo Evropskou unii vzniknout.
- Objednávka se považuje za splněnou v okamžiku odeslání zásilky Kupujícímu (předání zásilky dopravci odpovědnému za doručení). V případě doručení dopravcem Prodávající informuje Kupujícího o přípravě zboží k odeslání a předání zásilky dopravci. Přesný termín doručení zboží určuje dopravce, pokud Kupujícímu neumožňuje přesně určit datum a čas doručení zásilky. Pokud dopravce poskytuje tuto funkci, Prodávající předá Kupujícímu potřebné údaje pro sledování přepravy zboží, včetně odkazu na webové stránky dopravce nebo jeho aplikaci.
- Kupující je povinen zásilku prohlédnout okamžitě a způsobem obvyklým u zásilek tohoto druhu. Pokud Kupující zjistí, že během přepravy došlo k úbytku nebo poškození zboží, je povinen provést všechny nezbytné kroky k určení odpovědnosti dopravce, například sepsáním škodního protokolu (čl. 545 § 2 občanského zákoníku).
- Doba realizace objednávky je uvedena u každého zboží. Objednané zboží by mělo být spotřebiteli nebo PNPK doručeno do 30 dnů, pokud není v popisu zboží výslovně uvedena delší lhůta Prodávajícím. V takovém případě Kupující při zadávání objednávky souhlasí s delší dobou realizace objednávky vyplývající z popisu zboží.
- Pokud Kupující objedná zboží s různou dobou realizace, je pro Prodávajícího závazná nejdelší doba realizace z celé objednávky. Prodávající však může navrhnout rozdělení objednávky na několik samostatných zásilek, aby se urychlila doba realizace části zboží.
§ 10. Odstoupení od Smlouvy Spotřebitelem nebo PNPK Bez Udání Důvodu
- Spotřebitel nebo PNPK má právo odstoupit od smlouvy uzavřené prostřednictvím webových stránek bez udání důvodu do:
- 14 dnů ode dne, kdy Spotřebitel nebo PNPK nebo třetí strana uvedená Spotřebitelem nebo PNPK, která není dopravcem, převezme zboží. Pokud smlouva zahrnuje více zboží dodávaného samostatně, v dávkách nebo částech, počítá se lhůta pro odstoupení od smlouvy od převzetí posledního zboží, dávky nebo části;
- 14 dnů ode dne uzavření smlouvy — v případě smluv jiných než kupních smluv na zboží.
- Právo na odstoupení od smlouvy se nevztahuje na smlouvy, jejichž předmětem jsou:
- Zboží, které po dodání, vzhledem ke své povaze, bylo neoddělitelně spojeno s jinými věcmi;
- Zboží určené k uspokojení individuálních potřeb Spotřebitele nebo PNPK.
- Pro odstoupení od smlouvy musí Spotřebitel nebo PNPK informovat Prodávajícího o svém rozhodnutí odstoupit od smlouvy prostřednictvím jednoznačného prohlášení – například dopisem zaslaným poštou nebo e-mailem.
- Spotřebitel nebo PNPK může použít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, který je k dispozici na www.bimago.cz/informace/vraceni-zbozi, ale není to povinné.
- Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od smlouvy, stačí, aby Spotřebitel nebo PNPK odeslal oznámení o uplatnění práva na odstoupení od smlouvy před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy.
- Spotřebitel nebo PNPK je povinen vrátit zboží Prodávajícímu nebo jej předat osobě oprávněné Prodávajícím k jeho převzetí bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů ode dne, kdy odstoupil od smlouvy. Lhůta je dodržena, pokud je zboží odesláno před jejím uplynutím.
- Spotřebitel nebo PNPK nese přímé náklady na vrácení zboží.
- V případě odstoupení od smlouvy Prodávající vrátí Spotřebiteli nebo PNPK všechny platby, které od Spotřebitele nebo PNPK obdržel, včetně nákladů na doručení zboží (s výjimkou dodatečných nákladů vzniklých v důsledku zvoleného způsobu doručení jiného než nejlevnějšího běžného způsobu doručení nabízeného při zadávání objednávky), bez zbytečného odkladu a v každém případě nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy byl Prodávající informován o rozhodnutí Spotřebitele nebo PNPK o uplatnění práva na odstoupení od smlouvy.
- Vrácení plateb bude provedeno stejnými platebními metodami, které byly použity při původní transakci, pokud Spotřebitel nebo PNPK výslovně nesouhlasil s jiným řešením. V každém případě Spotřebitel nebo PNPK nehradí žádné poplatky v souvislosti s tímto vrácením.
- Prodávající může zadržet vrácení plateb přijatých od Spotřebitele nebo PNPK do doby, než Prodávající obdrží zboží zpět nebo než Spotřebitel nebo PNPK předloží důkaz o jeho odeslání, podle toho, co nastane dříve.
- Spotřebitel nebo PNPK odpovídá za snížení hodnoty zboží v důsledku jeho použití nad rámec toho, co je nutné ke zjištění jeho povahy, vlastností a funkčnosti. Prodávající má právo započíst svůj nárok vůči Kupujícímu v tomto ohledu podle článku 498 občanského zákoníku a následujících.
§ 11. Záruka na vady a odpovědnost za shodu zboží se smlouvou
- Zákonná záruka na vady zboží, jak je stanoveno v Občanském zákoníku, je vyloučena u kupních smluv uzavřených kupujícími, kteří nejsou spotřebiteli nebo PNPK.
- U kupních smluv uzavřených spotřebiteli nebo PNPK se použijí ustanovení o odpovědnosti za shodu zboží se smlouvou, jak jsou uvedena v zákoně o ochraně spotřebitele, s přihlédnutím k ustanovením těchto obchodních podmínek.
- Prodávající odpovídá spotřebitelům a PNPK za shodu zboží se smlouvou. Shoda zboží se smlouvou se posuzuje podle ustanovení zákona o ochraně spotřebitele.
§ 12. Výměna nebo oprava zboží nesplňujícího podmínky smlouvy
- Pokud zboží neodpovídá smlouvě, může spotřebitel nebo PNPK požadovat jeho opravu nebo výměnu.
- Prodávající může:
- vyměnit zboží, pokud spotřebitel nebo PNPK požádá o opravu, nebo
- opravit zboží, pokud spotřebitel nebo PNPK požádá o výměnu, pokud uvedení zboží do souladu se smlouvou způsobem zvoleným spotřebitelem nebo PNPK není možné nebo by pro prodávajícího znamenalo nepřiměřené náklady.
- Pokud oprava nebo výměna nejsou možné nebo by pro prodávajícího znamenaly nepřiměřené náklady, může prodávající odmítnout opravit nebo vyměnit zboží, aby ho uvedl do souladu se smlouvou.
- Spotřebitel nebo PNPK poskytne prodávajícímu zboží podléhající opravě nebo výměně, a prodávající ho vyzvedne na své náklady. Náklady na opravu nebo výměnu, včetně zejména nákladů na poštovné, dopravu, práci a materiály, nese prodávající.
- Prodávající provede opravu nebo výměnu v přiměřené lhůtě, nejdéle do 21 dnů od okamžiku, kdy byl prodávající informován spotřebitelem nebo PNPK o neshodě zboží se smlouvou, a to bez nadměrných nepříjemností pro spotřebitele nebo PNPK, přičemž se zohlední povaha zboží a účel, pro který spotřebitel nebo PNPK zboží zakoupil.
§ 13. Snížení ceny nebo odstoupení od smlouvy v případě nesplnění podmínek zboží
- Pokud zboží neodpovídá smlouvě, může spotřebitel nebo PNPK podat prohlášení o snížení ceny nebo odstoupení od smlouvy, pokud:
- prodávající odmítl opravit nebo vyměnit zboží v souladu s § 12 odst. 3;
- prodávající neuvedl zboží do souladu se smlouvou;
- neshoda zboží se smlouvou přetrvává, přestože se prodávající pokusil uvést zboží do souladu se smlouvou;
- neshoda zboží se smlouvou je natolik závažná, že odůvodňuje snížení ceny nebo odstoupení od smlouvy, aniž by bylo nutné nejprve využít nápravy uvedené v § 12 odst. 1;
- je zřejmé z prohlášení prodávajícího nebo z okolností, že prodávající neuvede zboží do souladu v přiměřené lhůtě nebo bez značných obtíží pro spotřebitele nebo PNPK.
- Snížená cena musí být úměrná smluvní ceně vzhledem k hodnotě zboží, které neodpovídá smlouvě, v porovnání s hodnotou zboží, které odpovídá smlouvě.
- Prodávající vrátí spotřebiteli nebo PNPK částky splatné v důsledku uplatnění práva na snížení ceny bezodkladně, nejpozději do 14 dnů od obdržení prohlášení spotřebitele nebo PNPK o snížení ceny.
- Spotřebitel nebo PNPK nemůže odstoupit od smlouvy, pokud je neshoda zboží se smlouvou nevýznamná. Má se za to, že neshoda zboží se smlouvou je významná.
- Pokud se neshoda týká pouze některých zboží dodaných na základě smlouvy, může spotřebitel nebo PNPK odstoupit od smlouvy pouze ve vztahu k těmto zbožím a také ve vztahu k ostatním zbožím zakoupeným spolu s nesplňujícími zbožími, pokud nelze od spotřebitele nebo PNPK rozumně očekávat, že si ponechají pouze zboží odpovídající smlouvě.
- V případě odstoupení od smlouvy spotřebitel nebo PNPK bezodkladně vrátí zboží prodávajícímu na jeho náklady. Prodávající vrátí spotřebiteli nebo PNPK cenu bezodkladně, nejpozději do 14 dnů od obdržení zboží nebo dokladu o jeho vrácení.
- Prodávající vrací cenu stejným způsobem platby, jaký použil spotřebitel nebo PNPK, pokud se spotřebitel nebo PNPK výslovně nedohodl na jiném způsobu vrácení, který pro něj neznamená žádné náklady.
§ 14. Předávání obsahu kupujícího
- Prostřednictvím služby může kupující předávat obsah kupujícího pro účely jeho uložení na žádost kupujícího v IT systému služby nebo pro jeho zveřejnění ve službě.
- Je zakázáno předávat obsah kupujícího, který:
- představuje nelegální obsah ve smyslu zákona o digitálních službách (DSA), nebo
- je v rozporu s obchodními podmínkami.
- Obsah kupujícího, který je v rozporu s obchodními podmínkami, zahrnuje obsah, který:
- porušuje pravidla pro zveřejňování recenzí uvedená v § 23 obchodních podmínek;
- nesouvisí s tématy obsahu dostupného ve službě;
- duplikuje obsah dříve zveřejněný ve službě;
- obsahuje odkazy nebo jiné spamové prvky;
- je zaměřen na provádění konkurenčních činností vůči prodávajícímu, jako je propagace konkurenčních webových stránek;
- je zaměřen na provádění zakázaných reklamních, propagačních nebo marketingových aktivit, zejména prostřednictvím umisťování reklam, prodeje nebo propagace produktů, služeb, projektů nebo sbírek;
- slouží k nezákonným činnostem, jako je podvod nebo vyžadování peněžních prostředků od jiných kupujících;
- pomlouvá nebo uráží třetí osoby;
- porušuje osobnostní práva třetích osob;
- porušuje autorská práva třetích osob;
- obsahuje vulgární nebo jiné urážlivé prvky;
- jinak porušuje platné právní předpisy nebo dobré mravy.
- Pokud se prodávající dozví o podezření na spáchání trestného činu nebo přestupku kupujícím v souvislosti s předaným obsahem kupujícího, je prodávající oprávněn a povinen o tom informovat příslušné úřady nebo orgány veřejné moci a předat jim údaje o kupujícím. Totéž platí v případě, že úřady nebo orgány veřejné moci požádají prodávajícího o poskytnutí údajů o kupujícím, zejména pro účely probíhajících občanskoprávních nebo trestních řízení.
§ 15. Moderace obsahu kupujícího
- Prodávající může kdykoli ověřit obsah kupujícího. Prodávající provádí ověření objektivně, nezávisle a s náležitou péčí. Prodávající není povinen předem kontrolovat obsah kupujícího, zejména prostřednictvím preventivní kontroly (např. v rámci předběžného schvalování obsahu kupujícího) nebo jakékoli jiné formy ověřování obsahu kupujícího.
- V případě porušení obchodních podmínek může být obsah kupujícího zablokován a stát se neviditelným pro ostatní kupující nebo být odstraněn ze služby.
- V případě zablokování nebo odstranění obsahu kupujícího prodávající bezodkladně informuje kupujícího, který předal obsah kupujícího podléhající zablokování nebo odstranění, a poskytne odůvodnění svého rozhodnutí.
- V případě zablokování nebo odstranění obsahu kupujícího, který je v rozporu s obchodními podmínkami, může kupující, který tento obsah předal, podat odvolání podle pravidel popsaných v § 18 obchodních podmínek.
- Prodávající zaručuje, že odvolání týkající se obsahu kupujícího nebudou řešena automaticky — o oprávněnosti zablokování nebo odstranění obsahu kupujícího bude rozhodovat personál prodávajícího.
§ 16. Hlásenie obsahu kupujúceho
- Každá osoba nebo subjekt může oznámit přítomnost obsahu kupujícího ve službě, který daná osoba nebo subjekt považují za nezákonný obsah ve smyslu zákona o digitálních službách (DSA), prodávajícímu.
- Oznámení může být zasláno e-mailem na adresu info@bimago.cz.
- Oznámení musí obsahovat všechny prvky požadované zákonem o digitálních službách (DSA), jako jsou:
- dostatečně odůvodněné vysvětlení důvodů, proč daná osoba nebo subjekt tvrdí, že obsah kupujícího je v rozporu s obchodními podmínkami;
- jasné uvedení přesného elektronického umístění informací, jako je přesná URL adresa, a v případě potřeby další informace umožňující identifikaci obsahu kupujícího;
- jméno a e-mailová adresa osoby nebo subjektu podávajícího oznámení, pokud oznámení nesouvisí s obsahem spojeným s jedním z trestných činů uvedených v článcích 3-7 směrnice 2011/93/EU;
- prohlášení, že osoba nebo subjekt podávající oznámení věří v dobré víře, že informace a obvinění v oznámení jsou správné a úplné.
- Kupující může použít formulář oznámení dostupný na adrese https://www.bimago.cz/o-nas/kontakt, a vybrat téma „Oznámení o obsahu kupujícího“.
- Po obdržení oznámení prodávající bezodkladně potvrdí přijetí oznámení podávající osobě prostřednictvím e-mailu na uvedenou e-mailovou adresu. Pokud je oznámení neúplné nebo obsahuje chyby, může prodávající požádat podávající osobu o doplnění nebo opravu oznámení. Pokud podávající osoba nedoplní nebo neopraví oznámení nejpozději do 14 dnů od vyzvání prodávajícím, oznámení nebude zpracováno.
- Ověření obsahu kupujícího prodávajícím proběhne nejpozději do 14 dnů od obdržení úplného a správného oznámení. Prodávající provede ověření objektivně a s náležitou péčí. Prodávající může od osoby podávající oznámení požadovat další informace nebo dokumenty, např. potvrzující vlastnictví práv, která může ověřovaný obsah kupujícího porušovat.
- Během ověřování obsahu kupujícího může prodávající zablokovat obsah kupujícího tak, aby byl neviditelný pro ostatní kupující.
- Po ověření může prodávající trvale zablokovat nebo odstranit obsah kupujícího jako porušující obchodní podmínky nebo určit, že obsah kupujícího obchodní podmínky neporušuje. Pokud byl předtím zablokovaný obsah kupujícího shledán v souladu s obchodními podmínkami, prodávající bezodkladně obnoví obsah kupujícího a informuje o tom podávající osobu, přičemž poskytne odůvodnění pro své rozhodnutí.
- V případě zablokování nebo odstranění obsahu kupujícího prodávající bezodkladně informuje jak podávající osobu, tak kupujícího, který předal obsah kupujícího podléhající zablokování nebo odstranění, a poskytne odůvodnění pro své rozhodnutí.
- V případě zablokování nebo odstranění obsahu kupujícího jako nevyhovujícího obchodním podmínkám nebo odmítnutí zablokovat nebo odstranit obsah mohou podávající osoba nebo kupující, který předal obsah kupujícího, podat odvolání podle pravidel popsaných v § 18 obchodních podmínek.
- Prodávající zaručuje, že veškerá odvolání týkající se obsahu kupujícího nebudou řešena automaticky — o oprávněnosti zablokování nebo odstranění obsahu kupujícího bude rozhodovat personál prodávajícího.
§ 17. Sankce za nepřijatelné Obsahy Kupujícího
- Pokud Kupující používá Službu v rozporu s Podmínkami tím, že předá jakýkoli Obsah Kupujícího, který je v rozporu s Podmínkami, může Prodávající:
- Zablokovat účet Kupujícího;
- Trvale smazat účet Kupujícího;
- Pozastavit Kupujícímu používání určitých funkcí Služby;
- Trvale znemožnit Kupujícímu používání určitých funkcí Služby.
- Výběr opatření uvedených v odstavci 1 závisí na okolnostech případu a závažnosti porušení, kterého se Kupující při používání Služby dopustil. Tato opatření jsou nezávislá na jiných opatřeních, která může Prodávající vůči Obsahu Kupujícího přijmout, například blokování přístupu k Obsahu Kupujícího nebo jeho trvalé odstranění.
- Při výběru opatření uvedeného v odstavci 1 jedná Prodávající s náležitou péčí, objektivně, přiměřeně a s náležitým ohledem na práva a oprávněné zájmy všech zúčastněných stran.
- Zablokování účtu Kupujícího nebo pozastavení používání určitých funkcí Služby může trvat od 5 do 30 dnů. Po uplynutí této doby Prodávající zruší zablokování účtu Kupujícího nebo obnoví přístup k funkcím Služby, které byly pozastaveny.
- V případě použití opatření uvedeného v odstavci 1 může Kupující, vůči kterému bylo opatření použito, podat odvolání podle pravidel popsaných v § 22 Podmínek.
- Prodávající zajišťuje, že všechna odvolání týkající se použití opatření uvedeného v odstavci 1 nebudou zpracovávána automaticky — za ověření oprávněnosti použití daného opatření bude odpovědný personál Prodávajícího.
§ 18. Odvolání
- V případě, že:
- Prodávající nezablokoval nebo neodstranil Obsah Kupujícího navzdory oznámení jiného Kupujícího nebo třetí strany;
- Obsah Kupujícího byl zablokován nebo odstraněn v rozporu s Podmínkami;
- Prodávající použil vůči Kupujícímu jakékoli sankce související s Obsahem Kupujícího;
- Kupující, který předal Obsah Kupujícího, nebo osoba, která Obsah Kupujícího oznámila k ověření, může podat odvolání.
- Jakékoli rozhodnutí Prodávajícího týkající se Obsahu Kupujícího musí zahrnovat odůvodnění, které umožní podat odvolání — s výjimkou situace, kdy Prodávající obdrží příkaz týkající se Obsahu Kupujícího od příslušné služby nebo veřejného orgánu. Odůvodnění musí splňovat požadavky stanovené v nařízení o digitálních službách (DSA) a musí obsahovat informace jako:
- Uvedení, zda se rozhodnutí týká odstranění Obsahu Kupujícího, znemožnění přístupu k němu, snížení jeho viditelnosti nebo omezení platebních služeb souvisejících s Obsahem Kupujícího, nebo uložení jiných opatření uvedených v Podmínkách, a případně rozsah rozhodnutí a jeho doba platnosti;
- Skutečnosti a okolnosti, na jejichž základě bylo rozhodnutí přijato, včetně případných informací o tom, zda bylo rozhodnutí přijato na základě oznámení jiného Kupujícího nebo třetí strany, nebo na základě dobrovolné kontroly;
- Informace o použití automatizovaných prostředků při přijímání rozhodnutí, včetně informace, zda bylo rozhodnutí přijato ohledně Obsahu Kupujícího detekovaného nebo identifikovaného pomocí automatizovaných prostředků;
- Pokud se rozhodnutí týká potenciálně zakázaného Obsahu Kupujícího, uvedení právního nebo smluvního základu, na kterém se rozhodnutí zakládá, spolu s vysvětlením důvodů, proč je Obsah Kupujícího považován za zakázaný;
- Jasné a přívětivé informace pro Kupujícího o možnostech odvolání proti rozhodnutí.
- Odvolání lze podat odesláním odvolání:
- Na elektronickou adresu info@bimago.cz;
- Písemně, nejlépe doporučeným dopisem — na adresu sídla Prodávajícího.
- Odvolání by mělo obsahovat:
- Jméno a příjmení (případně název firmy) odvolatele;
- Kontaktní údaje;
- Podrobné odůvodnění, proč se odvolatel domnívá, že rozhodnutí Prodávajícího bylo nesprávné a mělo by být změněno.
- Po obdržení odvolání Prodávající neprodleně potvrdí jeho přijetí — elektronickou cestou na poskytnutou emailovou adresu.
- Odvolání jsou přezkoumána do 14 dnů od podání.
§ 19. Recenze
- Prodávající poskytuje Kupujícímu možnost zveřejnit recenzi na Zboží prostřednictvím vyhrazených internetových portálů.
- Funkce zveřejnění recenze na Zboží je dostupná po uzavření Kupní smlouvy týkající se Zboží, což zajišťuje ochranu před zveřejňováním recenzí Kupujícími, kteří Zboží nezakoupili. Dále je zakázáno zveřejňovat recenze Kupujícím, který sice Zboží zakoupil, ale nepoužíval ho způsobem umožňujícím formulaci objektivní recenze.
- Kupující by měl formulovat recenzi poctivě, férově a věcně, pokud možno jazykově správně, a bez použití vulgarismů nebo jiných výrazů obecně považovaných za urážlivé.
- Recenze zveřejněná Kupujícím je považována za Obsah Kupujícího. Z tohoto důvodu může Prodávající recenze moderovat podle pravidel uvedených v § 15 Podmínek a kdokoli procházející obsah Služby může nahlásit recenzi porušující Podmínky podle pravidel uvedených v § 16 Podmínek.
- Prodávající může samostatně zveřejňovat recenze na Zboží získané jiným způsobem než zveřejněním recenzí Kupujícím podle výše uvedených podmínek.
- Prodávající prohlašuje, že recenze zveřejněné Prodávajícím podle odst. 5 a 6 mohou pocházet od osob, které Zboží nezakoupily. V takovém případě budou recenze jasně a zřetelně označeny jako reklamní materiál.
- Recenze uvedené v odst. 5 a 6 nejsou považovány za Obsah Kupujícího, ale kdokoli procházející obsah Služby, který zjistí, že určitá recenze porušuje Podmínky, může tuto recenzi nahlásit k ověření podle pravidel uvedených v § 16 Podmínek.
§ 20. Osobní údaje a soubory cookies
- Správcem osobních údajů Kupujícího je Prodávající.
- Služba využívá technologii souborů cookies.
- Podrobnosti týkající se osobních údajů a souborů cookies jsou popsány v zásadách ochrany osobních údajů dostupných na adrese https://www.bimago.cz/informace/zasady-ochrany-osobnich-udaju.
§ 21. Práva duševního vlastnictví
- Prodávající informuje Kupujícího, že veškerý obsah dostupný na stránkách Služby, Digitální Obsah a prvky Zboží (např. grafické návrhy etiket) mohou představovat díla ve smyslu zákona o autorských právech a právech souvisejících, na která má autorská práva Prodávající nebo jiné oprávněné subjekty, jakož i databáze chráněné podle předpisů o ochraně databází.
- Prodávající informuje Kupujícího, že využívání obsahu chráněného autorskými právy nebo využívání databází Kupujícím bez souhlasu Prodávajícího nebo jiného oprávněného subjektu, kromě užívání v rámci povoleného užívání, představuje porušení práv duševního vlastnictví a může mít za následek občanskoprávní nebo trestní odpovědnost.
- Prodávající může uzavřít s Kupujícím samostatnou licenční smlouvu týkající se užívání obsahu nebo databází patřících Prodávajícímu (např. prostřednictvím používání produktových fotografií, popisů Zboží atd.). Za účelem uzavření takové smlouvy by měl Kupující kontaktovat Prodávajícího s návrhem na uzavření licenční smlouvy, přičemž informuje Prodávajícího zejména o účelech, pro které zamýšlí využívat obsah nebo databáze patřící Prodávajícímu, a o předpokládané době užívání. Po obdržení takového návrhu Prodávající předloží nabídku v souladu se svou licenční politikou.
§ 22. Mimosoudní řešení sporů a podávání stížností
- Spotřebitelé mají možnost využít mimosoudní způsoby řešení sporů. Spotřebitelé mohou mimo jiné:
- Obrátit se na stálý rozhodčí soud se žádostí o řešení sporu vyplývajícího z uzavřené Smlouvy;
- Obrátit se na příslušného inspektora s žádostí o zahájení mediačního řízení k smírnému vyřešení sporu mezi Kupujícím a Prodávajícím;
- Požádat o pomoc organizaci na ochranu spotřebitelů na místní nebo národní úrovni.
- Podrobné informace o mimosoudních způsobech řešení sporů lze získat na internetových stránkách příslušného státního úřadu nebo spotřebitelské organizace.
- Spotřebitelé mohou také využít platformu ODR, která je k dispozici na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma slouží k řešení sporů mezi spotřebiteli a podnikateli usilujícími o mimosoudní řešení sporů týkajících se smluvních závazků vyplývajících z online smluv o prodeji nebo poskytování služeb.
§ 23. Reklamace a žádosti
- Každý Kupující má právo podat stížnost týkající se problémů spojených s fungováním Služby nebo plněním Smlouvy. Aby se usnadnilo uplatnění práv Spotřebitele nebo PNPK v souvislosti s odpovědností Prodávajícího za soulad Zboží se Smlouvou, připravil Prodávající formulář reklamace, který může Spotřebitel nebo PNPK použít. Formulář je dostupný na adrese https://www.bimago.cz/o-nas/kontakt.
- Reklamace je třeba podávat Prodávajícímu na adresu info@bimago.cz nebo prostřednictvím https://www.bimago.cz/o-nas/kontakt.
- Reklamace Kupujících budou vyřizovány co nejdříve, nejpozději však do 14 dnů od data doručení reklamace Prodávajícímu.
- Odpověď na reklamaci bude zaslána Kupujícímu na kontaktní údaje poskytnuté Kupujícím při podání reklamace.
§ 24. Závěrečná ustanovení
- Prodávající si vyhrazuje právo zavádět a rušit nabídky, akce a měnit Ceny ve Službě, aniž by tím byly dotčeny práva Kupujícího, zejména podmínky Smluv uzavřených před provedením změny.
- Prodávající si vyhrazuje právo změnit Podmínky z důležitých důvodů, jako jsou:
- Změny podmínek dodávání Zboží;
- Potřeba přizpůsobit Podmínky změnám právních předpisů;
- Potřeba přizpůsobit Podmínky rozhodnutím, rozsudku nebo jinému rozhodnutí příslušného soudu nebo státního orgánu;
- Potřeba splnit právní povinnost, která Prodávajícímu vzniká;
- Redakční změny.
- Pokud má Prodávající elektronickou adresu Kupujícího, Kupující obdrží e-mail s informací o změně Podmínek.
- Na Smlouvy o prodeji Zboží se vztahují Podmínky platné v době uzavření Smlouvy.
- V případě Elektronických služeb, pokud Kupující nesouhlasí se změnou Podmínek, může bez jakýchkoli nákladů přestat Elektronické služby využívat, například přestat odebírat Newsletter nebo přestat prohlížet veřejně dostupný obsah Služby.
- Změny Podmínek neovlivní práva, která Kupující nabyl před dnem účinnosti změny.
- Veškeré spory týkající se Smluv uzavřených prostřednictvím Služby budou řešeny u příslušného českého soudu. Toto ustanovení se nevztahuje na Spotřebitele a PNPK, pro které se určuje příslušnost soudu podle obecných pravidel.
- Tyto Podmínky jsou účinné od 1. listopadu 2024.